ELABORATI O USKLAĐENJu katastra i gruntovnice
Često nailazimo na slučajeve gdje se razlikuju podaci o čestici u katastru i zemljišnoj knjizi (npr. površina, uporaba, jedna čestica u katastru odgovara dvjema u zemljišnoj knjizi i slično), te je te podatke potrebno uskladiti.
Usklađenje katastra i zemljišnih njiga
Što je elaborat usklađenja?
Usklađenje katastra i gruntovnice tj. Elaborat o usklađenju je postupak kojim se usklađuju podaci katastarskog i zemljišnoknjižnog stanja.
Neusklađeni podaci u katastru i zemljišnoj knjizi nastali su zbog neprijavljenih promjena na zemljištu u gruntovnici, kao posljedica sklopljenih kupoprodajnih ugovora. U Republici Hrvatskoj još uvijek postoje katastarske općine u kojima su neusklađeni podaci u katastru i gruntovnici.
Kako mogu provjeriti usklađenje podataka iz katastra i gruntovnice za svoju česticu?
Prije nego što se provede usklađenje katastra i gruntovnice potrebno je identificirati koja zemljišnoknjižna (gruntovna) čestica odgovara katastarskoj.
Nadležni ured za katastar izdaje podatke o identifikaciji.
Identifikacija katastarske čestice najčešće se provodi u svrhu:
- kupnje i prodaje nekretnine, ostavinske diobe,
- diobe imovinske imovine,
- dobivanje hipotekarnog kredita.
Nadležni ured za katastar izdaje podatke o identifikaciji.
Zašto je važno provoditi usklađenja podataka u katastru i gruntovnici?
Usklađenje katastra i gruntovnice potrebno je provesti ukoliko se odlučite za prodaju zemljišta, gradnju, etažiranje objekta ili ste u postupku ishođenja rješenja o izvedenom stanju objekta.
Neusklađenost katastra i gruntovnice mogla bi dovesti do problema u prodaji, nemogućnosti ishodovanja potrebnih dozvola za gradnju i provođenja etažiranja.
Kako uskladiti podatke katastra i gruntovnice?
Angažirajte geodetsku tvrtku. Geodet će izraditi geodetski elaborat usklađenja katastarskog i gruntovnog stanja.
Nakon geodetske izmjere podaci se usklađuju prema stanju u naravi, uglavnom stanje koje odgovara onom u katastru. Zatim se mijenja stanje u zemljišnoj knjizi tako da odgovara navedenom stanju u katastru i naravi.
Koji dokumenti su potrebni za postupak usklađenja?
Dokumenti potrebni za usklađenje katastara i zemljišne knjige su kopija katastarskog plana, izvadak iz zemljišne knjige, posjedovni list, akt kao dokaz o legalnosti objekta.
Dokumenti za provođenje postupka ne smiju biti stariji od 6 mjeseci.
Kako upisati kuću u zemljišnu knjigu, ako je upisana samo u katastru?
Jedno od češćih pitanja koje dobivamo u ANGULUS-ING-u je: „Što je potrebno napraviti ako je kuća upisana u katastar, ali nije i u zemljišnu knjigu?“.
Za upis kuće u zemljišnu knjigu potrebno je izraditi geodetski elaborat za usklađenje zemljišnoknjižnog stanja sa katastarskim, u kojemu ćete priložiti valjanu dokumentaciju (dokaz o legalnosti objekta) na temelju koje je kuća izgrađena.
Sagradili ste kuću bez građevinske dozovole?
Ukoliko je kuća izgrađena bez građevinske dozvole potrebno je angažirati projektanata.
Projektant će provesti postupak legalizacije ako imate podnesen zahtjev za legalizaciju te će se nakon plaćenih doprinosa moći nastaviti postupak upisa kuće.